|
405
OCAK-ŞUBAT 2019
|
|
-
Eyüp Muhcu , Mimarlar Odası Genel Başkanı
-
Celal Abdi Güzer, Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Bilge Bal, Arş. Gör., İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
Bahar Avanoğlu, Yarı Zamanlı Öğr. Gör., İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
H. Tarık Şengül, Prof. Dr., ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
-
Abdurrahman Çekim, Mimar, YTÜ Davetli Öğr. Gör.
-
Selda Al Şensoy, Dr. Öğr. Üyesi, Avrasya Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Aktüre, Dr., İYTE Mimarlık Bölümü
-
Ayşe Betül Gökarslan, Arş. Gör., Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Bölümü
M. Elif Çelebi Karakök , Doç. Dr., Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Ceren Hamiloğlu, Arş. Gör. Maltepe Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Şebnem Şoher , Arş. Gör., İTÜ Mimarlık Bölümü
İpek Akpınar , Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
F. Duygu Saban, Prof. Dr., Çukurova Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Melis Acar , Arş. Gör., TED Üniversitesi Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
MİRAS
Esra Karataş (der.), Kasım 2018, ÇEKÜL Yayınları, İstanbul, Türkçe, 204 sayfa.
Türkiye'de 1970'lerde Safranbolu'dan başlayarak 50 yılda Anadolu'ya yayılan kültürel mirasın korunması hareketinin tarihçesi, harekete öncülük eden ÇEKÜL Vakfı tarafından kitaplaştırıldı. ÇEKÜL Vakfı’nın yürüttüğü mücadele eşliğinde tarihî kentlerde yıkım sürecinden koruma bilincine nasıl geçildiğinin paylaşıldığı kitabın tanıtım metni şu şekilde: “Türkiye’de yaklaşık elli yıllık bir geçmişi olan kültürel mirasın korunması mücadelesi ile ÇEKÜL Vakfı’nın geliştirdiği yöntem ve politikalar, uygulama örnekleri eşliğinde ‘Miras’ adıyla kitaplaştırıldı. Uzmanlarının tanıklık ve katkılarıyla, koruma tarihinden arşiv değeri taşıyan bilgi ve belgelerin yer aldığı kaynak niteliğindeki kitap, ÇEKÜL Vakfı’nın doğasıyla paralel, geniş kapsamlı ve çok bileşenli bir çalışmanın ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Koruma Bilincimizin Kökleri; Dünden Bugüne ÇEKÜL Vakfı’nın Öyküsü; Geçmişten Geleceğe Kavramlar ve İlkeler; Mekânlar, İnsanlar, Uygulamalar ve Bitirirken olmak üzere 5 bölümden oluşan kitaptaki her bölüm, kendi içinde barındırdığı alt başlıklarla okuyucuyu, hem kitap içinde hem de yakın tarihimizde de çok yönlü bir yolculuğa çıkarıyor. Kitabın son bölümünde ise, geleceğe dönük adımlarda esas alınması ve kalıcı olması gereken başlıklar hatırlatılıyor.”
Bu icerik 1216 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|