|
|
|
-
M. Remzi Sönmez, Şehir Plancısı
-
Neslihan Dostoğlu, Prof. Dr., İKÜ, Mimarlık Bölüm Başkanı, Bursa Alan Başkanı
-
Özlem Erdoğdu Erkarslan, Prof. Dr., Gediz Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Umut Tuğlu Karslı, Yrd. Doç. Dr., Doğuş Üniversitesi, İç Mimarlık Bölümü
-
Soner Şahin, Yrd. Doç. Dr., Yeditepe Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
Dilek Darby , Doç. Dr., Yeditepe Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Ferhat Hacıalibeyoğlu, Arş. Gör. Dr., DEÜ, Mimarlık Bölümü
-
Özge Cordan, Öğr. Gör. Dr., İTÜ, İç Mimarlık Bölümü
Esra Karagöz, Mimar
-
Esra Küçükkılıç Özcan, Arş. Gör., YTÜ, Mimarlık Bölümü
Rengin Ünver, Prof. Dr., YTÜ, Mimarlık Bölümü
-
Polat Darçın, Arş. Gör., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Neşe Gurallar, Doç. Dr., Gazi Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Melih Emre Acar, Arş. Gör., Osmangazi Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
ŞEHİR, MEKÂN, MEYDAN
Hasan Taşcı, 2014, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 240 sayfa.
Medeniyetlerin kendi yaşam biçimleri ile uygarlık seviyelerini yansıtan en karmaşık ve kapsamlı yapı olan şehrin mekânlarını, sosyal, kültürel arkaplanlar olmadan anlayıp algılayabilmek mümkün değildir. "Mekânın doğasını" anlama çabası olarak adlandırabilecek çalışmalar sayesinde mekânla insan, mekânla toplum, mekânla mekân ve mekânla kentin ruhu arasındaki ilişkiler bütünü kavranabilmiş olunacaktır. Kaldı ki mekânla toplumun ve insanın ilişkisi, bu ikisi üzerinden mekânla mekânın ilişkisi anlamına gelmektedir. İnsanın ve toplumun mekânla ilişkisi ise mekân üzerinden kendileriyle ilişkilerini ifade etmektedir. Bu yönüyle “şehircilik sosyal bir faaliyettir”. “Bir nesne olduğu kadar, bir özne de olan kentin organik ve sembolik yapısı bir cetvel ve bir pergelle anlaşılamaz. Bir bilim olarak şehircilik kentin şiiri ve metafiziğini anlayamaz, ayrıca anlamak da istemez.” Sözkonusu metafiziği anlamak için ihtiyaç duyulan şey, teknikten daha çok mekânın felsefesi ve teknik donanımlardan daha çok amaçların belirlenerek mekâna dair yapım programının oluşturulmasıdır. Hatta varlığını uzun süre devam ettiren bir kentsel mekân, hızla değişen mimari tarzlara rağmen biçimsel olarak değişmiyorsa burada mimariden daha fazla sosyal ve kültürel yapıdan bahsetmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böyle durumlarda mekân veya yapı güncel işlevlerinden ziyade meydana geldiği zaman sürecine göre değerlendirmeye tabi tutulmalıdır.
Bu icerik 2845 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|