|
417
OCAK-ŞUBAT 2021
|
|
-
Deniz İncedayı, Prof. Dr., MSGSÜ Mimarlık Bölümü, Mimarlar Odası Genel Başkanı
-
Bilge Işık, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi
-
Tezcan Karakuş Candan, Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı
-
Serhat Başdoğan, Doç. Dr., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Pınar Kılıç Özkan, Öğr. Gör. Dr., Yaşar Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
A. Muzaffer Tunçağ, Eski İnşaat Mühendisleri Odası Genel Başkanı, Eski Konak Belediye Başkanı
Özgür Bozdağ, Öğr. Gör. Dr., DEÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü
İlker Kahraman, Dr., Mimarlar Odası İzmir Şube Başkanı
-
Ali Tolga Özden, Doç. Dr., ÇOMÜ Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Deniz Yaman Galantini, Dr., Şehir ve Bölge Plancısı
-
Ebru Tekin Bilbil, Dr. Öğr. Üyesi, Özyeğin Üniversitesi UBYO
-
Deniz Gerçek, Doç. Dr., İYTE Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
-
Mine Esmer, Doç. Dr., FSMVÜ Mimarlık Bölümü
-
A. İrem Mollaahmetoğlu Falay, Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
Ferhan Yürekli, Prof. Dr., İstinye Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Didem Şahin , Yüksek Mimar, Diyarbakır Sur Belediyesi
Fatma Meral Halifeoğlu, Doç. Dr., Dicle Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Beril Önalan, Arş. Gör., ODTÜ Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
OFF - MODERN MİMARLIK
Svetlana Boym, Kasım 2020, (çev.) Cemal Yardımcı, Lemis Yayınları, İstanbul, Türkçe, 85 sayfa.
Modernitenin düşünsel tarihini alternatif bir biçimde ele alan Svetlana Boym’un kaleme aldığı kitap, Lemis Yayınları’ndan çıktı. Kitabın tanıtım metni şu şekilde: “Yazar, Rus avangardının ikonlarından biri olan Üçüncü Enternasyonal Anıtı’nı, yani mitik Tatlin Kulesi’ni bir köşe taşı olarak görüyor. Bir mimarlık devrimi manifestosu olan kulenin mimari ve felsefi başkalaşımının izinden gidiyor. Eleştirel modernite projesinin ara sokaklarına, maceranın mimarlığına (Simmel); satranç atının dolambaçlı hamlesine (Şklovski); ‘profesyonel düşünmeden’ ayrı düşen ‘tutkulu düşünmeye’ (Arendt); sonuçlandırılmazlık ve deneyciliğe alan açan özgürlük mimarlığına, kâğıt mimarlığına, maketlere, enstalasyonlara uğradığı bu yola Boym ‘off-modern’ diyor: ‘Postmodern değil, off-modern, modern-dışı diyorum bu yola: [...] Can havliyle ‘in’ olmaya, gündemde kalmaya çabalayan cezbedici post-eleştirinin post-, neo-, öncü, -ötesi eklerinden usandım. Bir başka seçenek daha var: Gündemden düşmüş, dışarıda kalmış anlamında ‘out’ olmak değil de, dışında, az uzağında olmak anlamında ‘off’ olmak: off-stage [sahne arkası], off-key [akordu bozuk, farklı bir perdeden], off-beat [aksak ritim] ve hatta bazen off-color [nezaketdışı, açık saçık] kelimelerindeki gibi. Biçime ve işleve dair alternatif yaklaşımları, sanat tekniği ve teknoloji, kamusal alanda siyaset ve estetik pratik, harabe-sevicilik ve özgürlük arasındaki ilişkilere dair farklı kavrayışları araştırırken böylesi bana daha yardımcı olacak.”
Bu icerik 1933 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|