355
EYLÜL-EKİM 2010
 
MİMARLIK'tan

MİMARLIK DÜNYASINDAN

YAYINLAR

  • İki Kitap
    Gürhan Tümer, Prof. Dr., DEÜ Mimarlık Bölümü



KÜNYE
YARIŞMALAR

ANITPARK PROJE YARIŞMASI: Murat Gündüz – 2 Temmuz Canlar Anıtparkı

Sivas’ta 2 Temmuz 1993 yılında, yüreği insanlık sevgisi, dostluk ve barıştan yana olan şair, yazar ve sanatçı 33 kişinin yakılarak öldürüldüğü insanlık ayıbının bir daha yaşanmaması için, Hacı Bektaş-ı Veli, Pir Sultan Abdal, Aşık Veysel ve Yunus Emre gibi değerlerimizin yetiştiği bu topraklarda, ülkemiz insanının en önemli hasletlerinden olan barış, dostluk, hoşgörü ve kardeşlik duygularının pekiştirilmesi amacıyla açılan anıtpark proje yarışması, Mimarlar Odası Ankara Şubesi'nin, Ortaköylüler Sosyal Yardımlaşma Kültür Eğitim ve Sağlık Vakfı (ORVAK) ve Çankaya Belediyesi ile ortaklığıyla düzenlendi. Olaylarda yaşamını yitiren Murat Gündüz’ün doğup büyüdüğü Ortaköy’de, Kızılırmak Vadisi’ne hakim tepede Gündüz’ün ve yitirilen tüm canların anısını yaşatmak üzere açılan yarışmanın asli jürisi şu isimlerden oluşuyordu: Meriç Hızal (başkan), Bilal Yakut, Mükremin Barut, Sevilay Miser ve Fikret Özkaplan. Değerlendirmeye alınan 34 proje arasından 3 ödül, 3 mansiyon ödülü verildi. Ödül alan projeler Mimarlar Odası Ankara Şubesi yayını BÜLTEN’in gelecek sayısında kapsamlı olarak yayımlanacak.

1. ÖDÜL

EVREN AYSEV DENEÇ, FATMAGÜL ASLANER GEGEOĞLU // Yardımcı: Yasemin Şahiner

2. ÖDÜL

SİNEM SEREN, E.CİHAN ERKEK, YASEMİN TONBUL // Yardımcı: Ünsal Demir

3. ÖDÜL

NUMAN ATAKAN PALAŞOĞLU

1. MANSİYON

NİMET AYDIN // Yardımcılar: Esra Güven, Ali Düzdağ, Ebru Öztürk, Mürvet Şahin, Ayşe Uçar, Berkan Erkovan, Murat Turan

2. MANSİYON

BURAK PERİ // Yardımcılar: Çilem Seyrekel, Ömer Özkan, İrem Peri

3. MANSİYON

GÜLHİS DUYGUN // Yardımcılar: Ergin Öztekin, Gökhan Yamen, Hacer Bozkurt

1. ÖDÜL

EVREN AYSEV DENEÇ mimar, FATMAGÜL ASLANER GEGEOĞLU mimar

Yardımcı: Yasemin Şahiner

 

JÜRİ RAPORUNDAN

2 Temmuz olayı, yakın tarihimizde açılmış bir yaradır. Önerilen proje, bu topraklara açılmış bir yarayı temsil eder. Yara metaforundan hareketle, gittikçe sıklaşan 33 taşın duvara dönüşerek oluşturulan doğrusal bir aksa tutunan basamaklardan inilerek ulaşılan ve yerden fırlayan üçgen formlu 3 parçalı kabuk altındaki tefekkür alanı ve devamında kurtuluşa ulaşma teması olarak sunuşu mimari yorum olarak başarılı görülmüştür. Tefekkür alanını örten 3 parça kabuk aynı zamanda anıtsal bir özellik göstermektedir. Tefekkür alanı kabuklarla gölgeli ve uhrevi bir mekân özelliğiyle yapılacak etkinliklerin odak noktası olarak insani ölçülerde tutulmuş, kalabalıkların da izleyebilmesi için basamakların amfileşmesiyle gereksinime uygun düzenleme başarılı bulunmuştur. Yara metaforuna dair yorumunda ve kapana kısılmışlığın mimariye yansıtılmasında unutturmadan anımsatma, intikam duygularını körükleme tehlikesine düşmeden ölçülü çözümler önermesi yarışmanın amacına en uygun çalışmalar içinde öne çıkan bir öneri olarak değerlendirilmiştir. Doğaya saygılı, abartılı düzenlemelerden uzak, işletme ve bakım sorunlarını minimize eden bir çalışma olarak üst düzeyde mimari yorum olma özelliğiyle bu proje oybirliği ile birincilik ödülüne değer bulunmuştur.

Bu icerik 2665 defa görüntülenmiştir.