312
TEMMUZ-AĞUSTOS 2003
 
MİMARLIK'TAN

ODADAN

MİMARLIK DÜNYASINDAN

SORUŞTURMA 2003: MİMARLIK GEÇMİŞİNİ DEĞERLENDİRİYOR

KORUMA

DOSYA: UIA 2005 İSTANBUL KONGRESİ'NE DOĞRU

MİMARİ PROJE YARIŞMASI:
ODTÜ KUZEY KIBRIS KAMPUSÜ

  • Winchester Mimarisi
    Gürhan Tümer

    Prof. Dr., Dokuz Eylül Üniversitesi,

    Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi



KÜNYE
SORUŞTURMA 2003: MİMARLIK GEÇMİŞİNİ DEĞERLENDİRİYOR

SORUŞTURMA YANITLARI -devam ediyor-

Enis Kortan

Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Fakültesi emekli

öğretim üyesi.

Genel Kriterler:

* Geleneksel mimarlığımızın ilkesel özelliklerini yansıtması: Yalın, sade, soylu, kibar vb.;

* Araştırma ürünü ve yenilikçi olması;

* Çevresine olumlu katkı ve mesajları olması;

* Çağdaş ve modern olması.

1. İsmet Paşa Kız Enstitüsü, Ankara, 1930 (E. Egli)

Modern mimarlığın, ölçek, plan-kütle-cephe örgütlenmesi ve estetik ifade yönünden başarılı örneği.

2. Ragıp Devres Villası, Bebek-İstanbul, 1932 (E. Egli)

Modern mimarlığın, ölçek, plan-kütle-cephe örgütlenmesi ve estetik ifade yönünden başarılı örneği.

3. Sergievi Binası, Ankara, 1932 (Ş. Balmumcu)

Bir Türk mimarının, Avrupa’daki ‘neo-plastisizm’ (1913?) etkilerinde, başarılı ve yalın bir eser vermesi.

4. Hariciye Köşkü, Ankara 1935, (S. Arkan)

Modern bir mimarînin başarılı ilk örneklerinden.

5. Göztepe’de Villa, İstanbul, 1939 (E. Onat)

Modernin klasik dönemi; soylu, kibar, sakin, dengeli, huzurlu, yalın bir eser.

6. 19 Mayıs Tenis Kulübü, Ankara, 1950 (R. Ortaçlı)

Başarılı iç mekan kaliteleri.

7. Hilton Oteli, İstanbul, 1953, SOM ve S .H. Eldem

II. Modern dönemin öncü ve başarılı bir örneği.

8. Çamlıca’da Villa, İstanbul, 1953 (M. Birsel)

II. Modern dönemin öncü ve başarılı bir örneği.

9. Sakarya Hükümet Konağı, Valilik Binası, Adapazarı (E. Kortan, N. Yaubyan, A. Andonyadis ve H. Vaporciyan)

Modern gramer: Pilotiler, strüktür-duvar bağımsızlığı, cam perde duvar, doğru ölçek.

10. Tuzla’da Villa, İstanbul, 1962 (E. Kortan)

‘Formalizm’e karşıt olarak, ‘fonksiyonalizm’e başarılı bir örnek. Neo-plastisist ilkelerin uygulanması; ölçek, malzeme vd. yönlerden çevreye uygunluk.

11. Emirgan’da Villa, İstanbul, 1963 (S. H. Eldem)

Geleneksel Türk konağındaki kavramsal değerlerin modernist gramerle ifadesi.

12. Dragos’ta Villa, İstanbul, 1973 (A. Hancı)

Rasyonel-uluslararası modernist tutumun ve estetiğinin başarılı bir örneği.

13. Tercüman Gazetesi Binası, İstanbul, 1974 (G. Çilingiroğlu ve M. Tunca) (strüktür: R. Etiman)

Modern formalist tasarımın başarılı örneği.

14. Türk Dil Kurumu, Ankara (C. Bektaş)

Gerek iç mekan kaliteleri, gerekse cephelerdeki ifade yönünden.

15. Yalı, Beylerbeyi-İstanbul, 1979 (U. İzgi)

Geleneksel yalıların modern, çağdaş başarılı yorumu.

16. İş Bankası Genel Müdürlüğü Binası, Ankara (A. Böke)

Ankara’ya yüksek estetik değerler katan gökdelen.

17. Milli Reasürans Binası, Teşvikiye İstanbul 1992 (S. ve Ş. Hadi)

Gerek mekan örgütlenmesi ve ifadesi, gerekse çevreye sunduğu olumlu katkılar.

18. Türkiye Pavyonu, Hannover Expo, 2000, (M. Tabanlıoğlu)

Çağdaş, modern, yalın, üstün estetik değerler içermesi.

19. Subay Kulübü, Fenerbahçe, İstanbul (S. Velioğlu)

Strüktürel sistemin başarısı ve bütüne olan estetik katkıları

20. BMW Binası, İstinye-İstanbul, 2002 (M. Hepgüler)

High-tech mimarlıktaki başarısı.

Bu icerik 657 defa görüntülenmiştir.