400
MART-NİSAN 2018
 
MİMARLIK'tan

MİMARLIK DÜNYASINDAN

  • Derginin Mutfağından
    Aslı Tuncer Madge, Mimar, Eylül 2013’ten beri Yayın Sekreteri ve Yayın Komitesi üyesi

YAYINLAR



KÜNYE
MİMARLIK YAYINCILIĞI: NEREDEN NEREYE

Giriş

 

Mimarlığın temsiliyet alanı elbet yapılar. Ancak yazına baktığımızda da oldukça geniş bir bağlamda ciddi bir birikimin yapıldığını ve bir bilgi ağının kurulduğunu elbet görüyoruz. Bu dağarcığın çerçevesini süreli mimarlık yayınları olarak daraltıp üç farklı coğrafyadaki gelişimine bakmak, 400. sayıya özel olarak hazırladığımız içeriklerimizden bir diğeri. Bu dosya kapsamında Türkiye, Avrupa ve Amerika’daki mesleki yayınların hangi süreçlerden geçtiğine göz atarak Mimarlık dergisinin nerede durduğunu anlamaya çalışıyoruz.

Dosyadaki ilk değerlendirmede Zafer Akay, Türkiye yayıncılık tarihindeki profesyonelleşmeye dikkat çekiyor. Oya Atalay Frank ve Debora Domingo-Calabuig tarafından kaleme alınan yazı, dijital teknolojilerin hakimiyetindeki 21. yüzyılda Avrupa’daki basılı yayınların geçirdiği dönüşümü vurguluyor. Dosyada yer alan üçüncü yazıda Esra Kahveci, Amerika’da kuramsal içeriklere yönelen mimarlık yayınlarının 19. yüzyılın ikinci yarısından bugüne olan serüvenlerini özetliyor.

Bu başlık altında yer verdiğimiz son yazı ise “nereden nereye” sorgulamasını, farklı isimlerdeki dergiler değil, aynı ismi paylaşan iki dergi üzerinden yapıyor. Yazı, elinizde tuttuğunuz Mimarlık dergisinden önce var olan bir başka “Mimarlık” dergisinin yayın hayatını bizlerle paylaşıyor. Ömrü ne yazık ki 10 yıl sürebilmiş olan “Mimarlık”, 55. yılına gelen Mimarlık’ın “öncül”ü. Yazar oldukça dolu olan içeriği, dergiyi yayımlayan Türk Yüksek Mimarlar Birliği’nin politikalarıyla birlikte okuyarak bütüncül bir bakış açısı sunuyor.

Bu icerik 227 defa görüntülenmiştir.