MİMARLIK
392
KASIM-ARALIK 2016
 
MİMARLIK'tan

MİMARLIK DÜNYASINDAN

YAYINLAR



KÜNYE
BİENAL

15. Venedik Mimarlık Bienali

15. Venedik Mimarlık Bienali, Pritzker ödüllü Şilili mimar Alejandro Aravena’nın belirlediği “Cepheden Bildirmek” (Reporting From the Front) teması üzerinden şekillendi. Bu yıl ikinci kez ulusal sergiyle bienalde yer alan Türkiye Pavyonu ise İKSV tarafından düzenlenen açık çağrılı bir yarışma ile elde edildi. Yarışmanın sonuçlanmasından bugüne, yani bienalin son günlerine, kadar süren tartışmalar Türkiye mimarlık ortamını oldukça hareketlendirdi. Yaşanan tartışmalardan süzülen bilgiyi toparladığımız dosyada, üç farklı yazarın farklı noktalardan konuya bakışlarına yer veriyoruz. Abdi Güzer’in ana sergiyi ve Aravena’nın belirlediği temaya ülke pavyonlarının verdiği karşılıkları değerlendirdiği yazısı, “mimarlık ile küresel ve yerel sorunlar arasında bağ kuran” ve “mimarlığı yeniden sosyal sorumlulukları ile buluşturmayı hedefleyen” yaklaşımların günümüz mimarlığında daha çok yer edinmesi gerekliliği üzerinde duruyor. Türkiye Pavyonu’na odaklanan Berin F. Gür, yaşanan tartışmaların gölgesinde kaldığını düşündüğü “Darzanà”ya yakından bakarak, projenin Haliç Tersanesi’ni görünür kılmasıyla yeni bir ‘cephe’ oluşturduğunu belirtiyor. Bienalin yarattığı hareketlilikten kısa kesitler sunan Yelta Köm, tartışılan “proje”den bağımsız olarak “tartışma”nın önemine ve niteliğine değiniyor, bienalin kapanışına yaklaştığımız şu günlerde elimizde kalanları “değerli artıklar” olarak değerlendiriyor.

Bu icerik 386 defa görüntülenmiştir.