|
|
|
-
H. Tarık Şengül, Prof. Dr, ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
-
Hatice Ayataç, Doç. Dr., İTÜ Şehir ve Bölge Planlaması Bölümü
-
Baha Kuban, Dr., Bağımsız Uzman, İklim Değişikliği ve Enerji Politikaları
-
Zeynep Boz, Uzman, UNESCO Taşınır Kültür Varlıkları ve Müzeler Bölümü, 1970 Sözleşmesi Sekreteryası
-
Ebru Omay Polat, Yrd. Doç. Dr., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Beyza Birben Tuncer, Mimarlar Odası Genel Merkezi Avukatı
-
Enise Burcu Derinboğaz, Peyzaj Mimarı
-
H. Cenk Dereli, Yüksek Mimar
Yelta Köm, Yüksek Mimar
-
Güler Özyıldıran, Arş. Gör. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Ebru Özeke Tökmeci, Doç. Dr., MSGSÜ Mimarlık Bölümü
-
Nilay Ünsal Gülmez, Ayla Ayyıldız Potur, Kutlu Sevinç Kayıhan
-
Semra Arslan Selçuk , Yrd. Doç. Dr., Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
Arzu Gönenç Sorguç, Doç. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
A. İrem Mollaahmetoğlu Falay, Arş. Gör. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
F. Nurşen Kul, Yrd. Doç. Dr., İYTE Mimari Restorasyon Bölümü
-
Belkıs Uluoğlu, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
İpek Akpınar, Doç. Dr. İTÜ Mimarlık Fakültesi
-
Özen Eyüce, Doç. Dr. Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Neris Parlak, Arş. Gör., ODTÜ Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
CAMERA OTTOMANA
Zeynep Çelik, Edhem Eldem, 2015, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 255 sayfa.
Fotoğraf, 1839’da doğduğu andan itibaren hem modernitenin bir parçası oldu hem de onu simgeledi. Bu yeni teknoloji, sağladığı kaydetme ve sergileme imkânları ve taşıdığı kesinlik ve gerçeklik iddialarıyla modern dünyanın hareketliliğine sıkı sıkıya kenetlendi. Fotoğraf, yirminci yüzyıl başında Osmanlı topraklarında günlük yaşamın, basının ve devlet aygıtının olağan bir parçası haline geldi. Bu kitap, Osmanlı İmparatorluğu bağlamında, fotoğrafla modernite arasındaki yakın ilişkinin en çarpıcı yönlerini ele alıyor. İçerdiği malzemenin önemli bir kısmı, padişahın imparatorluğunu Batılı kitlelere tanıtmak amacıyla ısmarladığı fotoğraflarda ve albümlerde olduğu gibi, modernitenin fotoğraf aracılığıyla sergilenmesine dairdir. Modernite fotoğraf sanatının bir parçası haline gelmiş, onu sıradan, alışılmış bir uygulama haline getirmiştir. Resimli basınla, aile fertlerine veya isimsiz koleksiyonculara yollanan kartpostallarla, arkadaş ve tanıdıklara verilen portrelerle, çalışanların veya mahkûmların resimleriyle fotoğraf, kamusal ve özel hayatın bütün alanlarını işgal etmeye başlamıştır. Bugün içinde yaşadığımız görsel dünya yaklaşık 150 yıl önce doğdu. Camera Ottomana, yakın geçmişteki dönüştürücü güce sahip en etkili teknolojik icatlardan biri olan fotoğrafın yerel boyutunun eleştirel bir değerlendirmesi olduğu kadar, ona duyulan ilgi ve saygının ifadesidir.
Bu icerik 1383 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|