320
KASIM-ARALIK 2004
 
MİMARLIK'TAN

UIA 2005 İSTANBUL’A DOĞRU

MİMARLIK DÜNYASINDAN

DOSYA Her Daim Gündemde: YARIŞMALAR

  • Şatolar Üzerine
    Gürhan Tümer

    Prof.Dr., DEÜ Mimarlık Bölümü, Yayın Komitesi Üyesi



KÜNYE
MİMARLIK DÜNYASINDAN

Venedik Bienali Mimarlık Ödülleri Açıklandı

Bu yıl Kurt Foster’ın küratörlüğünde “evrim” (metamorph) temasıyla düzenlenen 9. Uluslararası Venedik Bienali Mimarlık Sergisi kapsamında dağıtılacak ödüllerin sahipleri açıklandı. Uluslararası arenadan tarihçiler, küratörler ve gazetecilerden oluşan jüri, toplam 11 ödül vermeyi kararlaştırdı. Sergi, 7 Kasım 2004’e kadar açık kalacak.

* Yaşam Boyu Başarı Ödülü: Peter Eisenman (Bir düşünce adamı ve eğitmen olarak, birçok kişiye ilham veren çalışmaları, yenilikçi ve yaratıcı mimarlık ürünleri, yeni milenyum için usta bir tasarımcı ve uluslararası meslek ortamına yol gösteren bir lider olması nedeniyle)

* En İyi Sergi Yerleştirmesi Ödülü: Belçika (Geleneksel mimarlık stratejileri ve tipolojilerinin dünyadaki büyük sorunlar için her zaman en iyi cevap anlamına gelmediğini provokatif bir dille anlatan ve yeni çözümler için evrim geçirmekte olan kimlik, toplum ve tanımlarına bakılmasını öngören “Hayali Kent Kinshasa” yerleştirmesi)

* Sergideki En Dikkat Çekici Ürün Ödülü: SANAA (Kamusal mekânların bütünleştirici özelliklerini vurgulayarak, kolektif mekân, kent ve birey arasında ilişkinin evrimini müze kategorisi üzerinden yansıtması açısından, Japonya-Kanazawa’daki “Çağdaş Sanatlar için 21. Yüzyıl Müzesi” ve İspanya-Valensiya’daki Ivam ek yapısı)

* Konser Salonları: Danimarka-Belçika ortaklığı Plot firması (Monolitik ve ölçeğiyle göz korkutan bir niteliğe sahip geleneksel konser salonu tipolojisinden uzak duran ve yapı kabuklarının büyük bir kamusal, açık mekan tiyatro peyzajı oluşturmasıyla radikal bir duruş sergileyen Norveç’teki Stavanger Konser Salonu)

* Kesitler: Alman fotoğrafçı Armin Linke ve İtalyan mimar Piero Zanini (Avrupa’nın merkezindeki Alperin atmosferik öyküsünü üç ayrı ekrandan gösteren ve Alpleri toplumsal bir mekân olarak betimleyen “Alpi” yerleştirmesi)

* Dönüşümler: Avusturyalı mimar Günther Domenig (Mevcut Nazi strüktürünün göz korkutan düzenliliğini radikal bir biçimde bozan ve bu yolla dehşet verici bir geçmişi güncel bir eleştiriye dönüştüren Almanya-Nuremberg’de Part Rally Dokümantasyon Merkezi)

* Topografya: Londra merkezli Foreign Office Architects (Geniş bir kentsel araştırma kampusunda, ilham verici toprak biçimleri üzerinden doğal ve yapay arasında yeni bir süreklilik getiren İsviçre-Basel’de Novartis Araç Parkı)

* Yüzeyler: Japon pratisyen Shuei Endo (Sade fakat aynı zamanda dışavurumcu hacmiyle iç ve dış mekânlar arasında akıcı bir süreklilik sağlayan Japonya’da Shiga Prefecture için “Springtecture” projesi)

* Atmosfer: Avustralyalı PTW Architects, Çinli CSCEC + Design ve ARUP (Moleküler bilim, mimarlık ve fenomenoloji etkileşimiyle üretilen havadar ve puslu ortam yoluyla su oyunlarında farklı kişisel mekân deneyimleri üreten Çin-Pekin Olimpiyat Köyü’nde Ulusal Yüzme Merkezi)

* Hiper projeler: Martinez Lapeña-Torres Arquitectos (Politikacılar, mimarlar ve yatırımcıları biraraya getiren ve yeni kentsel peyzaj üretimini kolektif bir inisiyatif haline getiren Barselona Esplanada Forum)

* Biçim Değiştiren Işıklar, Yüzen Gölgeler (Fotoğraf): NASA, Jet Ateşleme Laboratuvarı and Cornell Üniversitesi ile işbirliği içinde (Bilimde bir çığır açan ve bilinmeyen peyzajların temsilinde önemli bir adım olan Mars görüntüleri)

Bilgi için : http://www.labiennale.org
Bu icerik 1667 defa görüntülenmiştir.